Hem kommen

Hej. Amanda här som skriver. Jag och Mossan vill bara hälsa och säga att vi har haft en otroligt lärorik vecka i Tyskland. En Tysk dressyr tränare (Kurt) Som var helt fantastisk. Om ni ser er en duktig tysk ryttare framför er och ser hur en tysk sitter på hästen så förstår ni vad alla vi svenskar fick öva på. Det var RAK i ryggen och titta upp och njut av det fina vädret och ihop och fram med händerna. Det ÄNDA alla fick höra av Kurt var play whit you fingers , typ. Och det funkade ju hur bra som helst. Sen så var det en hopp/terräng träning dagen efter som var ihop satt med 10 minuters mellan rum. Mossan var super fin i hoppningen och nu börjar det lossna för oss i hoppningen känner jag som är skit kul tycker jag! Sen var det så klart terrängen som jag och Mossan bara älskar. Mossan var super fin och tyckte det var kul och gjorde allt utan problem. Hoppade * hinder (en stjärniga hinder) utan problem och då är det inte bara att slaffsa runt på mossan och syra utan då är det till att börja tänka. Men så är det när man kommer upp på högre klasser. Telexempel om du har två smal hinder efter varandra. Då är de till att tänka rätt. Sen på torsdagen så var det ytligare en terräng träning kvar på 1 ½ timma. Mossan var mycket piggare och framme i handen och löste alla problem bättre. Avslutade sedan en bana på 110 cm. Så jag är så nöjd med veckan och det tror jag att Mossan också är!

Bilderna kommer snart :)

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0